Up to date blijven over de laatste ontwikkelingen en cases?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief & mis niets!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Verplicht veld *

* Door u in te schrijven voor onze nieuwsbrief, gaat u akkoord met het ontvangen van e-mail marketingcommunicatie van Weborama Nederland. Je kunt je natuurlijk altijd weer afmelden via de afmeldlink onder aan elke nieuwsbrief of door contact op te nemen.

Subscribe!

AI Generated Takeover met DHL en DeFranseKamer

Posted on January 14, 2025

AIAIaaaai, we gaan er allemaal aan door die tech. Niemand hoeft meer een bannertje te maken toch? Gewoon prompten. Hallo Gemini ! ByeBye Getty! Of toch niet?

AI wordt al zeker 15 jaar gebruikt in digital marketing maar nu het zich visueel heeft geopenbaard in door AI gegenereerde afbeeldingen en video is alles anders geworden. Laten we kijken hoe dit uit kan pakken in Rich Media ads.

Heel veel banners zijn gestandaardiseerd qua opmaak en animatie, maar bij Rich Media wordt er gelukkig nog redelijk wat maatwerk verricht. In Nederland is men best serieus bezig en ligt de lat hoog als het om kwaliteit gaat. De bekende gespecialiseerde bureaus nemen hun werk serieus en gebruiken de nieuwste AI tools om kwaliteit en creativiteit te leveren.

Om te laten zien hoe AI in het Rich Media productieproces kan uitpakken kijken we naar de DHL Sint campagne die DeFranseKamer (DFK) in opdracht van DDB maakte.

Op basis van gedetailleerde afbeeldingen van het paard en de achtergrond ging productie aan de slag om het idee op korte termijn uit te voeren. Om het creatieve concept te kunnen uitvoeren werd er gebruik gemaakt van AI generated animatie. Door paard, sneeuw en achtergronden te laten bewegen krijg je een heel originele creative die echt opvalt en er bovenal realistisch eruit zit. Hier ligt ook de kracht: AI gebruiken als supercharger voor je bannercontent.

Dit is wat we vaker gaan zien de komende tijd. Bureaus omarmen AI en zo komt er ruimte en tijd voor nieuwe ideeën en concepten waar je nog niet eerder aan gedacht had. AI faciliteert, en de bureaus die dit oppakken hebben de toekomst. Heb je ook leuke voorbeelden van AI generated content voor Ads en wil je die delen? Laat het ons weten.

Bekijk hier de making of:



‘Door AI te integreren in onze bestaande workflow kunnen wij betere creatives opleveren.’

Thomas Termaat van DFK